Coaching jest, najogólniej rzecz ujmując, trwałą zależnością coacha z klientem, pomagającą klientowi osiągnąć najlepsze wyniki w życiu osobistym i zawodowym. Fundamentem partnerstwa jest wzajemne zaufanie. Metoda odbywa się podczas ustalonego wcześniej cyklu spotkań. Coaching ma na celu uwolnienie drzemiących w każdym człowieku możliwości, jak również jest istotnym elementem wzrostu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Metoda ta jest niezbędnym narzędziem prowadzącym do wzbudzenia motywacji związanej z celami danej firmy. Istotą coachingu jest bowiem uważna analiza szczegółów i monitorowanie osiąganych rezultatów, dzięki czemu pracownikom łatwiej przychodzi osiąganie wytyczonych wcześniej celów.

Opieka coacha polega na obserwacji podopiecznego, uważnym słuchaniu, zadawaniu przemyślanych pytań i udzielaniu konstruktywnej informacji zwrotnej. Wykorzystując inspirujące pytania, trener pobudza kreatywność klienta. Konieczne jest również dokonanie końcowej oceny wyników pod kątem stopnia osiągnięcia celów oraz monitorowaniu zmian, które nastąpiły od poprzedniej rozmowy coachingowej. Osobisty coach powinien dysponować umiejętnościami fachowymi i trenerskimi, jak również powinna cechować go szczera skłonność do promowania podopiecznego na forum organizacji. Uwaga coacha skupiona jest na kliencie, skłaniając go do konfrontacji z samym sobą i odkrywaniu kim jest. Coach pokazuje podopiecznemu w jaki sposób może zrealizować swoje cele, przekonuje go do wyższych wartości i udowadnia, że wszystko jest możliwe. Ten etap coachingu potrzebny jest do tego, by podopieczny dostrzegł wartości w stawianiu sobie wyzwań i odnalazł siłę w ich realizacji. Pracownik, któremu coach stawia wysokie wymagania będzie znacznie częściej osiągał doskonałe wyniki. (…)